본문 바로가기

건축 블로그/Archi News

[News] 시드니 오페라 하우스의 콘서트홀이 리모델링되었다.

728x90

© Ingus Kruklitis via Shutterstock

The Sydney Opera House has reopened its largest performance space, the Concert Hall. Since the venue closed for renovations in February 2020, the space has undergone extensive renovations to improve the acoustic performance, enhance access for people with mobility needs, and upgrade the staging systems. The renovation process respects the original interiors, while better equipping the hall to present a wide range of performances. This is the largest and final project in the Opera House’s Decade of Renewal, a 10-year program of renovation works totaling almost $300 million to upgrade the World Heritage-listed monument ahead of its 50th anniversary in 2023.

 

시드니 오페라 하우스가 가장 큰 공연 공간인 콘서트 홀을 다시 열었다. 2020년 2월 개장을 위해 개장이 중단된 이후, 공간은 음향 성능을 개선하고, 이동성이 필요한 사람들의 접근성을 향상시키며, 스테이징 시스템을 업그레이드하기 위해 광범위한 리노베이션을 거쳤다. 보수 과정은 원래의 인테리어를 존중하는 동시에 다양한 공연을 선보일 수 있도록 홀을 더 잘 갖추었다. 이것은 2023년 50주년을 앞두고 세계문화유산으로 등재된 기념물을 업그레이드하기 위해 총 3억 달러에 달하는 10년간의 보수 공사 프로그램인 오페라 하우스의 갱신 10년 중 가장 크고 마지막 프로젝트이다.

 

ⓒ Daniel boud

One of the main intentions of the project was to enhance the acoustics for artists and audiences in both orchestral and amplified modes. Toward this purpose, 18 new acoustic reflectors were installed above the stage, as a replacement for the old clear acrylic ‘donuts’. The new acoustic petals are set in differentpositions, depending on the music being played. They are finished in a semiloss magenta, the color of the Concert Hall seats chosen by Peter Hall, the architect who completed the Opera House after Jørn Utzon departed the project. Acoustic diffusion panels have also been added to the venue’s timber box fronts in order to balance the sound for non-amplified performances.

 

이 프로젝트의 주요 의도 중 하나는 오케스트라 모드와 앰프 모드 모두에서 예술가와 관객을 위한 음향을 향상시키는 것이었다. 이를 위해 18개의 새로운 음향 반사판이 무대 위에 설치되었으며, 이는 오래된 투명 아크릴 '도넛'을 대체하기 위한 것이었다. 새로운 어쿠스틱 '꽃잎'은 재생되는 음악에 따라 다른 위치에 설정됩니다. 이들은 요른 웃손이 프로젝트를 떠난 후 오페라 하우스를 완성한 건축가 피터 홀이 선택한 콘서트 홀 좌석의 색상인 반광택 마젠타로 마무리된다. 비증폭 공연을 위한 소리의 균형을 맞추기 위해 공연장의 목재 박스 전면에 음향 확산 패널도 추가되었다.

 

ⓒ Daniel boud

Theater and stage systems have also been upgraded. Automated stage risers allow musicians to hear each other more clearly, while the automated draping system makes it easier to from orchestral to amplified mode. It also helps dampen reverberation and create a fuller, richer sound. The stage has been lowered by 400mm to improve sightlines and create more intimacy between artists and audiences. Backstage areas have also been enlarged with two new rehearsal rooms.

 

극장과 무대 시스템도 업그레이드 되었다. 자동화된 스테이지 라이저는 음악가들이 서로의 목소리를 더 명확하게 들을 수 있게 해주는 반면, 자동화된 드레이핑 시스템은 오케스트라 모드에서 앰프 모드로 더 쉽게 들을 수 있게 해준다. 그것은 또한 잔향을 가라앉히고 더 풍부하고 풍부한 소리를 내는 것을 돕는다. 무대는 시야를 개선하고 예술가와 관객 사이의 친밀감을 더 만들기 위해 400mm를 낮췄다. 백스테이지 구역도 두 개의 새로운 리허설실로 확장되었다.

 

글 출처 : Archdaily


RUNINTO

건축물에 대한 기본적인 정보를 제외한,

출처가 밝혀지지 않은 글은 글쓴이의 주관적인 의견이니 정확하지 않을 수 있습니다. 

 


 

728x90